Studium Przypadku Platinum Fitness Club

Studium Przypadku Platinum Fitness Club

Pozycjonowanie strony www.platinum-club.com.pl czyli droga do sukcesu1

W sierpniu 2008 roku TENSE.PL nawiązało współpracę z Platinum Fitness Club z Poznania. Zaledwie 100 dni wzajemnej współpracy okazało się drogą do sukcesu i realnych zysków…

Platinum Fitness Club funkcjonował dopiero od kilku miesięcy. Jedynie niewielka grupa poznaniaków wiedziała o jego istnieniu, głównie mieszkających w okolicy.

Zadania TENSE.PL

Analiza dotychczasowej pozycji firmy

Na podstawie danych z aplikacji Google Analytics wynikało, iż przed podjęciem działań reklamowych, ilość odwiedzin strony www.platinum-club.com.pl była znikoma. Co więcej, większość z nich stanowiły odwiedziny bezpośrednie (po wpisaniu w przeglądarkę adresu strony firmy) lub odwiedziny, pochodzące z fraz związanych z nazwą klubu „Platinum”. Na stronę internetową trafiali więc internauci, którzy wiedzieli o jego istnieniu. Przy założeniu, że miesięczna łączna wyszukiwalność fraz typu „siłownia Poznań” lub „klub fitness Poznań” wynosiła ponad 5000 tysięcy, możliwości pozyskania potencjalnych klientów były bardzo wysokie. Jednak na owe słowa kluczowe strona firmy znajdowała się w okolicach 20-40 miejsca wyników wyszukiwania.

Wniosek? Pomimo dużego zainteresowania świadczonymi przez firmę usługami, potencjalni klienci nie trafiali na stronę www.platinum-club.com.pl, ponieważ nie widzieli jej na pierwszej stronie wyników wyszukiwania Google.


Cele i założenia kampanii reklamowej

Dotarcie do potencjalnych klientów z dalszych rejonów aglomeracji poznańskiej, wyprzedzenie konkurencji na kluczowe frazy w wyszukiwarce Google, wzrost liczby odwiedzin strony internetowej i w konsekwencji wzrost liczby klientów, zdobycie lojalności klientów, wzrost świadomości marki.

Dodatkowo, pozycjonowanie strony internetowej miało za zadanie wypromować ofertę klubu wśród żeńskiej części Klientów, reklamując ją jako doskonałą siłownię i klub fitness dla kobiet.

Działania TENSE.PL

Wybór słów kluczowych. Wspólnie z Klientem wybrano 30 fraz kluczowych bezpośrednio związanych z działalnością Klubu, dla przykładu: „siłownia Poznań”, „klub fitness Poznań”, „siłownia dla kobiet w Poznaniu”, czy „centrum fitness Poznań”.

Zobacz pełną listę fraz kluczowych.

Optymalizacja strony. Zgodnie z wytycznymi jakościowymi Google, zmieniono między innymi linkowania wewnętrzne między podstronami serwisu. Zmodyfikowano meta dane strony oraz stworzono nowe, przyjazne i atrakcyjne treści – zarówno dla klientów, jak i robotów indeksujących Google.

Przyrost linków zewnętrznych. Skupiono się przede wszystkim na pozyskiwaniu linków wysokiej jakości miedzy innymi z portali branżowych związanych z fitnessem, najlepszych katalogów WWW oraz katalogów branżowych, for tematycznych (prowadzono różne konkursy z nagrodami) oraz dedykowanych blogów, na których opisywane były zagadnienia związane z branżą.

Efekt?

Już początek września, czyli pierwsze trzy tygodnie pozycjonowania, zaowocował prześcignięciem konkurencji oraz wypromowaniem strony www.platinum-club.com.pl do pierwszej dziesiątki wyników wyszukiwań Google na mniej konkurencyjne frazy, takie jak:

  • „studio fitness Poznań”
  • „fitness dla kobiet Poznań”
  • „fitness dla pań Poznań”
  • „fitness club Poznan”


Podsumowanie w liczbach

Kolejne miesiące to jeszcze lepsze efekty pozycjonowania. Dane z Google Analytics wskazywały stały wzrost liczby wejść na stronę z poziomu 5 dziennie (sierpień 2008) do poziomu 80 dziennie (marzec 2009).

Google Analytics
źródło: Google Analytics, 11.08.2008-18.03.2009.


Co dalej?


Perspektywa długotrwałej współpracy z Klientem przyczyniła się do stałego rozbudowywania dedykowanego zaplecza pozycjonerskiego, którego zadaniami było nie tylko linkowanie do serwisu www.platinum-club.com.pl, ale także generowanie bezpośredniego ruchu na stronie Klienta. Nadrzędnym warunkiem tworzenia pomocniczych serwisów tematycznych była ich przydatność dla internautów, zainteresowanych sportem, treningiem siłowym i aerobowym oraz fitness. Taktyka zaczęła przynosić doskonałe rezultaty w miarę trwania procesu pozycjonowania, generując dodatkowy ruch na poziomie 10-30 wejść dziennie, przekraczając tym samym łączną liczbę odwiedzin 100 w ciągu dnia.

Ekspansja i ugruntowanie pozycji

Dalsze miesiące pracy nad serwisem przynosiły kolejne wzrosty pozycji, przede wszystkim dla najważniejszych i najbardziej konkurencyjnych fraz kluczowych: „siłownia Poznań”, „siłownie w Poznaniu”,” klub fitness Poznań”,” fitness Poznań”. Ostatecznie w maju 2009 roku osiągnęliśmy założony cel i wszystkie frazy kluczowe uzyskały pozycje z zakresu 1-3, zaś liczba odsłon witryny przekroczyła poziom 150 dziennie.

Google Analytics
źródło: Google Analytics, 01.05.2009-31.05.2009.


Liczby i fakty


Przemyślana i konsekwentna strategia działania w połączeniu z wysoką jakością usług pozycjonerskich w ciągu trzech lat pracy nad serwisem zaowocowała znaczącym wzrostem popularności. Poniżej przedstawiono kilka istotnych faktów:

Zobacz pozycje strony platinum-club.com.pl w październiku 2011.

Miesięczna liczba odwiedzin strony wynosi około 5000 odwiedzin (patrz poniżej Raport Google Analytics).

Google Analytics
źródło: Google Analytics, 24.09.2011-25.10.2011.

Odzwierciedleniem skuteczności prowadzonych działań jest osiągnięcie bezpośredniego celu kampanii reklamowej, jakim jest realne zainteresowanie Klientów. Dziś Platinum Club jest jedną z najbardziej popularnych poznańskich siłowni.


Stosunek miesięcy sierpień 2008 – sierpień 2011 (wyniki działań)
Stosunek miesięcy sierpień 2008 – sierpień 2011 (wyniki działań)



1. Ze względu na tajemnicę handlową w analizie studium przypadku nie zostały przedstawione wszystkie działania i dane, podjęte w procesie pozycjonowania strony Klienta.
2. Prompted brand awareness, aided brand awareness. Dane opracowane na podstawie badania losowej grupy 456 osób z aglomeracji poznańskiej. Zestawienie wyników z okresu sierpień 2008 oraz sierpień 2011.
3. Zestawienie przychodu firmy z okresu sierpień 2008 oraz sierpień 2011.
4. Zestawienie wejść na stronę platinum-club.com.pl z okresu sierpień 2008 oraz sierpień 2011.
5. Zestawienie liczby klientów z okresu sierpień 2008 oraz sierpień 2011.
6. Return on investment. Zwrot z wydatków za reklamę, czyli każda złotówka zainwestowana w pozycjonowanie dostarczyła firmie zysk w wysokości 18,21 zł.
7. Zestawienie liczby klientów z okresu sierpień 2008 oraz sierpień 2011.

www.haluksy.biz www.wiekannmanschnellabnehmen.eu www.celulit.com.pl